Persephone and Hades.
Named for the Greek goddess Demeter, the Earth-goddess, and is associated with the arrival of spring and bringer of the growing season. Hades, the God of the Underground, fell in love with Demeter's daughter, Persephone. He promised himself that he would marry Persephone, making her his queen. Demeter would not stand for this. One day Hades, in a black chariot drawn by four great black horses in golden harness and reins, rode up to Persephone and carried the girl off with him back to the Underworld. Demeter became worried when her daughter did not return home. She sent out to search for her daughter. Demeter searched with out food or sleep. When Zeus pleaded with her to return to Olympus and accept Persephone's marriage to Hades, she refused and continued her search. People everywhere were starving and could not understand how their Earth-goddess could be so cruel. Zeus sent Hermes, Messenger of the gods, to visit Hades and tell him that Persephone must return with him. Hades, knowing that the gods of heaven were stronger than he, agreed to let Persephone go. There was a happy reunion, but Persephone told her mother that she loved her husband Hades. Zeus solved the problem by saying that Persephone would spend half of her time in the Underworld with Hades and the other half on Olympus with her mother. In this way, winter comes when Persephone goes down to the Underworld to be with Hades. When Persephone returns to Olympus, the winter cloak of death melts and there is a rebirth of life over the land and the crops begin to grow.
Perséphone et Triptolème.
Dans la mythologie grecque, Perséphone Περσεφόνη, chez Homère Περσεφόνεια / Persephóneia, est une déesse, fille de Zeus et de Déméter. Elle est d'abord connue sous le simple nom de Coré, Κόρη « la jeune fille », ou encore « la fille », par opposition à Déméter, « la mère » ἡ Μητὴρ.
Elle est assimilée à Proserpine (en latin Proserpina) dans la mythologie romaine.
Elle est assimilée à Proserpine (en latin Proserpina) dans la mythologie romaine.
Selon la tradition principale, Triptolème est le fils aîné de Céléos, roi d'Éleusis en Attique, et de sa femme Métanire. Selon Phérécyde d'Athènes, il est le fils d'Océan et de Gaïa, la Terre — ce qui revient à faire de lui un autochtone. Pausanias affirme que « Cercyon et Triptolème étaient tous deux fils d'une fille d'Amphictyon, mais que Raros était le père de Triptolème, et Poséidon celui de Cercyon.»
Selon l’Hymne homérique à Déméter, Céléos fait bon accueil à Déméter alors que, à la recherche de sa fille Perséphone, la déesse a pris l'apparence d'une vieille femme. Il lui propose de prendre soin de l'un de ses fils, Démophon. Pour le rendre immortel, Déméter le place chaque nuit dans le feu mais elle est surprise par Métanire avant d'avoir pu achever le rituel. La déesse se fait alors reconnaître et ordonne à Céléos de lui faire bâtir un temple à Éleusis.
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